Meer bewegen: 6 tips


Iedereen weet het: bewegen is goed voor het lichaam, maar vaak blijft het alleen maar bij weten. Oké, oké, het blijft niet alleen bij weten, het weten gaat ook vaak over in goede voornemens. Telkens weer nemen we het onszelf voor: meer bewegen, meer sporten, vaker naar de sportschool of dagelijks een wandeling maken. Ja, morgen echt! Nee, ik ga het echt echt doen morgen. Echt? 

Helaas blijft het wel vaak bij het goede voornemen. Dit terwijl meer bewegen juist zo goed is. Daarom hierbij 5 tips om toch het goede voornemen uit te laten komen: meer bewegen.

Tip 1: Bedenk wat voor invloed het heeft op je lichaam als je niet beweegt. Creëer het meest onaantrekkelijke beeld van jezelf en bedenk dan dat dit beeld werkelijkheid kan worden wanneer je niet gaat bewegen.

Tip 2: Zoek een beweeg-maatje met wie je samen gaat bewegen of een beweeg-coach die je steeds weer oppept om toch echt te gaan bewegen. Dit kan gewoon iemand in je nabije omgeving zijn.

Tip 3: Stel een beweegplan op: wat ga je wanneer doen. Voor sommige mensen helpt het om op vaste tijden te gaan bewegen.

Tip 4: Beweeg op motiverende plaatsen. Maak bijvoorbeeld een wandeling in het bos of in het park, fiets door een mooie omgeving, neem een (gezonde) picknickmand mee en ga onderweg picknicken of dergelijke dingen. Op deze manier is bewegen ook leuk.

Tip 5: Stel een beloning voor jezelf op (en nee, geen vette, ongezonde etenswaren). Spreek bijvoorbeeld met jezelf af dat je na 1 week iedere dag bewegen een kleinigheidje voor jezelf mag kopen.

Tip 6: Maak gebruik van nutteloze momenten: neem de trap in plaats van de lift, ga fietsen in plaats van met de auto..

Tags:

Laat eens een reactie achter

Copyright © 2017 Leef Sterk.nl